광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고

[PRNewswire] Hubilo, 이벤트의 미래 재정의하기 위해 2천350만 달러 유치

온라인팀 | 기사입력 2021/03/08 [19:45]

[PRNewswire] Hubilo, 이벤트의 미래 재정의하기 위해 2천350만 달러 유치

온라인팀 | 입력 : 2021/03/08 [19:45]
[PRNewswire] Hubilo, 이벤트의 미래 재정의하기 위해 2천350만 달러 유치

- Hubilo 플랫폼, 지난해 월별 50% 이상의 급성장 보여
- UN, Roche, Informa Markets, Tech in Asia, Fortune, AWS, Siemens 등의 글로벌 고객사 확보
- 인도에서 제품 및 디자인팀 강화 및 미국과 유럽 기반 시장 진출팀 구축에 투자

(벵갈루루, 인도 2021년 2월 25일 PRNewswire=연합뉴스) 글로벌 가상 및 하이브리드 이벤트 플랫폼 Hubilo가 Lightspeed Venture Partners와 Balderton Capital이 주도하는 2천350만 달러 규모의 시리즈 A 투자를 발표했다. 이번 투자에는 마이크로소프트 이사회 회장 John Thompson과 Contentful의 전 CMO Chris Schagen을 포함한 다수의 업계 전문가 및 유명 인사도 참여했다. 이번 펀딩은 2020년 11월 Hubilo의 450만 달러 상당의 시드 라운드 이후 불과 수개월 만에 진행되는 것이다. 이는 Hubilo 사업의 극적인 성장과 전 세계적 마케팅 예산에서 가장 큰 부분을 차지하는 범주에서의 Hubilo 비전에 대한 투자자의 믿음이 반영된 결과다.

정확히 1년 전에 팬데믹이 위세를 떨치면서 대면형 이벤트 회사들이 속속 몰락하기 시작할 때, Hubilo는 오히려 수익을 내기 시작했다. Hubilo는 세계에서 가장 크고 까다로운 회의의 요구사항을 지원하기 위해 불과 한 달 사이에 수백 개의 기능을 추가하며 가상 이벤트 플랫폼을 확대함으로써 이러한 도전에 맞섰다. 그 결과, Hubilo는 2020년 4월에 가상 이벤트 플랫폼에 첫 고객을 맞이한 이후, 50%의 월별 매출 증가세를 보이면서 기업 가상 이벤트 및 무역 박람회 시장에 최고 수준의 서비스를 제공하는 선도적인 플랫폼 중 하나로 부상했다.

CMO들은 코로나19가 이벤트 환경에 영구적인 지장을 미쳤다는 사실을 대대적으로 인정하고 있다. 가상 이벤트는 이제 기업과 고객을 연결하는 방법에서 가장 핵심이 됐으며, 실제 이벤트보다 훨씬 더 광범위한 참석자와 발표자를 유치하고 있다. 또한, 가상 이벤트의 이점을 실제 세계에 제공하는 디지털 중첩을 갖춘 하이브리드 형태의 물리적 이벤트를 보장하는 데 대한 긴급성도 점차 높아지고 있다. Hubilo는 이러한 전환의 최전선에서 샌프란시스코와 런던에 신규 지사를 설립하고, 이들 지사에서 영업, 마케팅 및 고객 성공 팀을 신속하게 구축해 리더십 팀을 전 세계로 확장함으로써 추진력을 강화할 계획이다. 또한, 이번 시리즈 A 펀딩은 Hubilo의 플랫폼 개발 가속화에도 도움이 될 것으로 보인다. 향후 수개월 동안 Hubilo는 참석자 참여를 강화하고, 주최자를 위한 새로운 수익 창출 기회를 제공하는 몇 가지 기능을 출시할 계획이다.

Hubilo는 흔한 'Zoom 피로현상(Zoon Fatigue)' 없이, 플랫폼에서 이미 100만 명 이상의 참석자를 초대했다. 주최자는 회의 테이블, 개인실, 회의 일정 및 리더 보드와 같은 게임 요소를 포함한 빌트인 네트워킹 기능을 통해 참석자의 참여도 향상을 확인할 수 있다. 또한, 주최자는 기존 워크플로와 통합된 이벤트 데이터를 통해 ROI(자기자본수익률)를 보여주는 HubSpot, SalesForce 및 Marketo 등의 기존 시장 진출 플랫폼과의 원 클릭 통합을 매우 반겼다.

Hubilo의 설립자 겸 CEO인 Vaibhav Jain은 "당사의 전략, 제품 기능 및 플랫폼 인텔리전스는 이벤트 공간에서 달성할 수 있는 가능성을 확장하고 있으며, 이벤트 주최자, 후원자 및 기타 이해관계자에게 지속해서 더 큰 가치를 제공하고 있다"라며 "당사는 글로벌 확장의 다음 단계를 시작함에 있어 투자자를 맞이하게 된 것을 기쁘게 생각한다"고 말했다.

Lightspeed Venture Partners US 파트너 Guru Chahal은 "우리는 조사를 통해 전 세계에서 가장 까다로운 고객 중 일부가 Hubilo를 가상 및 하이브리드의 2개 범주 모두에서 신뢰할 수 있는 파트너로 인식한다는 것을 확인했다"라며 "우리는 Hubilo의 시리즈 A 펀딩을 주도하고, Lightspeed의 글로벌 리소스를 활용해 Hubilo의 극적인 성장을 지원하게 된 것을 기쁘게 생각한다"고 말했다.

Lightspeed Venture Partners India 파트너 Hemant Mohapatra는 "Hubilo의 첫 번째 기관 후원자로서, 당사는 팬데믹 상황 속에서 세계적으로 부상하는 가상 및 하이브리드 이벤트를 주도하기 위해 더 높은 단계로 전환함에 따라, 새로운 세계적 수준의 투자자와 이사진을 팀으로 맞게 된 것을 매우 기쁘게 생각한다"고 말했다.

올 3월, 전 세계 4천 명 이상의 마케팅 전문가, 40명의 CMO 및 400명의 이벤트 업계 전문가가 양일간에 걸친 Hubilo의 Restart 2021[http://hubilo.com/restart-2021 ] 가상 이벤트에 참여해 경험적 디지털 이벤트의 힘과 그 이점에 대한 집단적 이해를 마련하는 기회를 가질 예정이다.

Hubilo[https://lsvp.com/ ] 소개:
가상 및 하이브리드 이벤트 기술회사인 Hubilo는 오늘날 전 세계적으로 가장 빠르게 성장 중인 SaaS 기업 중 하나다. Hubilo는 불과 1년 만에 10,000% 이상의 폭발적인 성장률을 보였으며, Lightspeed Venture Partners 및 Balderton Capital과 같은 주요 벤처 캐피탈 회사와 일부 유명한 에인절 투자자로부터 450만 달러의 시드 라운드와 2천350만 달러의 시리즈 'A' 자금 조달 라운드를 유치했다. 미국 샌프란시스코에 본사를 둔 Hubilo는 영국 런던과 인도 벵갈루루에 지사가 있으며, 미국, 유럽, APAC, 중동 및 아프리카에 클라이언트를 두고 있다. Hubilo의 고객사에는 UN, Roche, Informa Markets, Tech in Asia, Fortune, AWS, Siemens, Cognizant, Veritas Technologies, GITEX 등이 포함된다. 설립자인 Vaibhav Jain과 Mayank Agarwal이 이끄는 Hubilo는 세계에서 가장 포괄적인 디지털 플랫폼을 구축함으로써, 기업이 가상 및 하이브리드 이벤트를 통해 고객 및 파트너와의 관계를 강화할 수 있도록 지원하고 있다.

Lightspeed Venture Partners[https://lsvp.com/ ] 소개:
Lightspeed는 기업, 소비자 및 건강 부문에서 파괴적 혁신과 트렌드를 가속하는 데 중점을 둔 다단계 벤처 캐피탈 회사다. Lightspeed는 2000년부터 기업가를 지원하고 Snap, AppDynamics, Affirm, OYO, Nutanix, Byju's 및 Udaan 등의 기업 구축을 지원했다. Lightspeed와 계열사는 현재 인도, 실리콘밸리, 이스라엘, 중국, 동남아시아 및 유럽의 투자 전문가 및 고문과 함께 전 세계 Lightspeed 플랫폼에서 100억 달러 이상의 자금을 운용하고 있다.

출처: Hubilo

Hubilo Raises $23.5m to Redefine the Future of Event

- Hubilo's platform is growing exponentially, with over 50% month-over-month growth this past year
- Its global customer list includes the United Nations, Roche, Informa Markets, Tech in Asia, Fortune, AWS, Siemens
- Hubilo to invest in strengthening its product and design teams in India and building out its US and Europe-based go-to-market teams

BENGALURU, India, Feb. 25, 2021 /PRNewswire/ -- Hubilo, the global virtual and hybrid events platform, has announced a $23.5 million Series A investment led by Lightspeed Venture Partners and Balderton Capital, alongside several industry experts and luminaries, including John Thompson, Chairman of the Board at Microsoft, and Chris Schagen, Former CMO at Contentful. This funding comes just months after Hubilo's $4.5 million seed round in November 2020. It is a reflection of the exponential growth in Hubilo's business and investor belief in Hubilo's vision for a category that represents the largest fraction of marketing budgets globally.

Exactly a year ago, Hubilo witnessed its revenue as a successful in-person events company begin to collapse as the pandemic took hold. Hubilo rose to the challenge by doubling down on its virtual events platform, adding hundreds of features in less than a month to support the needs of the largest and most demanding conferences in the world. As a result, Hubilo has emerged as one of the leading platforms serving the high end of the corporate virtual events and trade show market, growing its revenue by 50% month-over-month since enrolling the first customer for its virtual events platform in April 2020.

CMOs widely acknowledge that Covid-19 has permanently disrupted the event landscape. Virtual events are now a key part of how businesses connect with their customers, attracting a far broader set of attendees and speakers than physical events. There's also an increased sense of urgency around ensuring that physical events become hybrid with a digital overlay that brings the benefits of virtual events to the physical world. Hubilo is at the forefront of this transition and plans to build on its momentum by expanding its leadership teams globally, with new offices in San Francisco and London and a rapid build-out of its sales, marketing and customer success teams out of those offices. The Series A funding will also help accelerate the development of Hubilo's platform. In the next few months, Hubilo plans on rolling out several features that will enable stronger attendee engagement and new monetization opportunities for organizers.

Hubilo has already hosted more than a million attendees on its platform - without the all too common "Zoom fatigue". Organizers see increased attendee engagement through built-in networking features, including meeting tables, private rooms, meeting schedules, and gamification features such as leaderboards. Organizers also love the one-click integration with existing go-to-market platforms including HubSpot, SalesForce and Marketo, enabling them to demonstrate ROI through event data integrated with their existing workflows.

Vaibhav Jain, Founder and CEO at Hubilo, says. "Our strategy, product features and platform intelligence are expanding the possibilities of what is achievable in the events space, and we're continually delivering greater value for event organizers, sponsors and other stakeholders. We're excited to welcome our investors onboard as we begin this next phase of global expansion."

Guru Chahal, Partner at Lightspeed Venture Partners US, added, "In our research, some of the most demanding customers worldwide made it clear that Hubilo was their trusted partner in both these categories, virtual and hybrid. We are delighted to lead Hubilo's Series A funding and use Lightspeed's global resources to support their exponential growth."

Hemant Mohapatra, Partner at Lightspeed Venture Partners India, further added "As Hubilo's first institutional backers, we are extremely pleased to welcome new world-class investors and board members to the team as we shift into an even higher gear to dominate virtual and hybrid events in a world that is emerging out of the pandemic."

In March 2021, over 4000 marketing professionals, 40 CMOs and 400 event industry professionals from around the world will come together for Hubilo's two-day Restart 2021 [http://hubilo.com/restart-2021 ] virtual event to build a more vital collective understanding of the power of experiential digital events and their benefits.

About Hubilo [https://hubilo.com/ ]:
Virtual and Hybrid Event Technology Company Hubilo is one of the fastest-growing SaaS companies today, globally. Hubilo has witnessed a growth rate of over 10,000% in less than a year and has raised a seed round of $4.5 million and a Series 'A' round of $23.5 million from leading Venture Capital firms like Lightspeed Venture Partners and Balderton Capital, and several renowned angel investors. Hubilo is headquartered out of San Francisco in the US, with offices in London in the UK and Bengaluru in India with clients in the United States, Europe, APAC, Middle East and Africa. Hubilo's customers include names like United Nations, Roche, Informa Markets, Tech in Asia, Fortune, AWS, Siemens, Cognizant, Veritas Technologies, GITEX and several others. Led by Founders Vaibhav Jain and Mayank Agarwal, Hubilo is building out the world's most comprehensive digital platform to help businesses strengthen their relationships with their customers and partners through virtual and hybrid events.

About Lightspeed Venture Partners [https://lsvp.com/ ]:
Lightspeed is a multi-stage venture capital firm focused on accelerating disruptive innovations and trends in the Enterprise, Consumer, and Health sectors. Since 2000, Lightspeed has backed entrepreneurs and helped build companies of tomorrow, including Snap, AppDynamics, Affirm, OYO, Nutanix, Byju's, and Udaan. Lightspeed and its affiliates currently manage more than $10 Billion across the global Lightspeed platform, with investment professionals and advisors in India, Silicon Valley, Israel, China, Southeast Asia and Europe.

Source: Hubilo

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료

  • 도배방지 이미지

PRNewswire 관련기사목록
더보기
최신기사